سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیش بینی سرعت و جهت بادهای فرساینده در ایران (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:13 صبح)
فرسایش بادی یک معضل جدی در بیشتر مناطق خشک و نیمه خشک دنیا و ایران است توانائی پیش بینی دقیق فرسایش بادی خاک برای بسیاری منظورها ، از جمله برنامه های حفاظتی ، منابع طبیعی ، و کاهش آلودگی هوا ناشی از طوفان ضروری است ( 3 ) از آنجایی که نیروی باد در طول سال ، ماه وحتی روز تا حد زیادی تغییر می نماید ، و همچنین قدرت فرسایندگی باد بستگی به توان سوم
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پیش بینی سرعت و جهت بادهای فرساینده در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پیش بینی سرعت و جهت بادهای فرساینده در ایران

مقدمه

فرسایش بادی یک معضل جدی در بیشتر مناطق خشک و نیمه خشک دنیا و ایران است . توانائی پیش بینی دقیق فرسایش بادی خاک برای بسیاری منظورها ، از جمله برنامه های حفاظتی ، منابع طبیعی ، و کاهش آلودگی هوا ناشی از طوفان ضروری است ( 3 ) . از آنجایی که نیروی باد در طول سال ، ماه وحتی روز تا حد زیادی تغییر می نماید ، و همچنین قدرت فرسایندگی باد بستگی به توان سوم سرعت باد دارد . به منشور پیش بینی و کنترل فرسایش بادی در هر منطقه توزیع سرعت باد حائز اهمیت میباشد . همچنین علاوه برسرعت باد ، دانستن چگونگی تغییرات جهت باد در منطقه نیز امری ضروری است . زیرا نسبت جهت باد به جهت اضلاع زمین ، بادشکن ها ، ردیف کاشت گیاهان ، و شخم زمین ، نقش مهمی را در پیش بینی مقدار و جهت فرسایش بادی ایفا می کند ( 4) . مدل های مختلفی برای نشان دادن توزیع سرعت باد استفاده شده است . بی شک توزیع ویبل یکی از گسترده ترین توزیع هایی است که تا بحال برای نشان دادن پراکندگی سرعت باد مورد استفاده قرار گرفته است ( 5 ) . اهداف این پژوهش عبارت بودند از : 1 ) شبیه سازی ساعتی سرعت و جهت باد به روش استوکاستیک با استفاده از توزیع ویبل ، به منظور استفاده در مدل WEPS ، برای پیش بینی فرسایش بادی در شهرهای مختلف ایران ، 2) آزمون اعتبار سنجی توزیع ویبل و مدل کامپیوتری windpred ، در پیش بینی ساعتی سرعت و جهت باد ، . 3) ترسیم نقشه های سرعت و جهت بادهای فرساینده در ایران .

 

مواد و روشها

ابتدا 38 شهر که دارای حداقل 10 سال آمار ساعتی سرعت و جهت باد بودند ، انتخاب گردیدند . در مرحله بعد تعداد سال آماری هر شهری به دو دوره برابر تقسیم گردید ، بطوریکه از دوره اول برای شبیه سازی و از دوره دوم برای آزمون اعتبار سنجی مدل ( با استفاده از معنی دار بودن و نبودن ضرائب همبستگی ) استفاده شد . سپس با استفاده از توزیع ویبل ، شبیه سازی سرعت و جه باد بصورت ساعتی توسط برنامه Windpred ( 2 و 1 ) انجام گرفت . تابع توزیع تجمعی ویبل F (U) به صورت زیر میباشد :

(1) [-(u/c)k]F(u)=1-exp

که در این معادله u سرعت باد ( متر بر ثانیه ) ، c، پارامتر مقیاس ( با واحد سرعت ) ، و k پارامتر شکل ( بدون واحد ) ، میباشند ( 6 ) . در هرمرحله بعد ، دوره های باد آرام حذف و فراوانی باد در هر گروه سرعتی نرمالیزه گردیدند . بنابراین :

(2) [-(u/c)k]= 1-exp [ (F(u)-F0 ) / (1-F0)] F1(u) =

که در آن F1(u) توزیع تجمعی در حالتی است که دوره های باد آرام حذف شده است ، و F0 فراوانی دوره های باد آرام میباشد . پارامترهای k, c به روش حداقل مربعات و بکارگیری تابع توزیع تجمعی محاسبه شدند ( معادله 2 ) .

با استفاده از پارامترهای توزیع ویبل (c,k) فراوانی سرعت باد در هر ماه و در سال بصورت تجمعی و نرمال شده بدست آمد . به منظور شبیه سازی جهت باد ، اعداد بین صفر و یک بصورت تصادفی انتخاب ، و با جدول توزیع تجمعی جهت باد مقایسه گردیدند . برای شبیه سازی سرعت باد براساس جهت باد تعیین شده ، پارامترهای c،k توزیع ویبل برای آن جهت خاص از جدول های تعیین شده قبلی ، بدست امد و از معادله زیر استفاده گردید :

U= c{-1n[1-(F(u)-F0]/(1-F0)}1/k

با استفاده از روش انتخاب عدد تصادفی ، یک عدد بین صفر و یک انتخاب گردید . سپس این مقدار را به جای F(u) قرارداده و در نهایت سرعت باد شبیه سازی شده محاسبه گردید . به دلیل اینکه هدف شبیه سازی سرعت باد بصورت ساعتی بود ، با استفاده از رابطه زیر سرعت باد بصورت ساعتی شبیه سازی شد :

U(1)= Urep+0.5(umax-Umin) Cos[2p(24-hrmax+I)/24]

که در آن ، hrmax ساعتی از روز که سرعت باد حداکثر است ، I شاخص ساعت روز ، Umax سرعت باد حداکثر ، Umin سرعت باد حداقل ، و Urep سرعت شبیه سازی شده حاصل از معادله( 3 ) میباشد .

در مرحله بعد ، با استفاده از نتایج شبیه سازی شده ، نقشه درصد سرعت بادهای فرساینده و جهت غالب آنها ، و همچنین نقشه حداکثر سرعت باد و جهت غالب باد در هر ایستگاه با استفاده از نرم افزارهای SURFER و CorelDRAW10 برای ماه های مختلف سال تهیه گردید . بعنوان نمونه نقشه درصد سرعت بادهای فرساینده و جهت غال آنها ، برای ماه جولای نشان داده شده است ( شکل 1 ) لازم به ذکر است که در این نقشه ها ، شهرها به صورت دایره ، اسم شهرها واطلاعات مربوط به سرعت باد شهرها در داخل دایره و جهت باد غالب آنها هم بر روی دایره بشکل حروف و بصورت علامت پیکان ، نمایش داده شده است . همچنین برای نشان دادن سرعت حداکثر و درصد سرعت بادهای فرساینده ، از رنگهای مختلفی نیز استفاده گردید .

 





بررسی پیوند زدن (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:13 صبح)
پیوند زدن یک تکنیک ساده است که به کشاورزان کمک کند تا بدون بکارگیری گندزداهای شیمیایی و آفت کشها ، ازآن برای افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری های ناشی از خاک بهره گیرند گوجه فرنگی به لحاظ ژنتیکی نمی تواند در برابر بیماری مقاومت کند و به راحتی در معرض بیماری های همه گیر در زمین قرار میگیرد کشاورزان به این بازار پر درآمد ( گوجه فرنگی ) علاقه دار
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
بررسی پیوند زدن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پیوند زدن یک تکنیک ساده است که به کشاورزان کمک کند تا بدون بکارگیری گندزداهای شیمیایی و آفت کشها ، ازآن برای افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری های ناشی از خاک بهره گیرند . گوجه فرنگی به لحاظ ژنتیکی نمی تواند در برابر بیماری مقاومت کند و به راحتی در معرض بیماری های همه گیر در زمین قرار میگیرد . کشاورزان به این بازار پر درآمد ( گوجه فرنگی ) علاقه دارند و نمی خواهند میوه های با کیفیت را از دست بدهند . پیوند زدن راهی است برای تلفیق ایجاد مقاومت در برابر بیماری های ناشی از خاک و افزایش استحکام گوجه فرنگی دو رگه با کیفیت بالای
میوه .

پیوند زدن : یک فناوری قدیمی با یک تکنیک جدید

پیوند زدن سبزیجات برای کنترل بیماری های ناشی از خاک ، فرآیند آسانی است . بدین منظور بخش زیرین گیاه که در داخل زمین است یعنی ریشه اندوخته به خاطر توانایی ژنتیکی اش برای مقاومت در برابر بیماری انتخاب می شود . پیوند زدن به روش ژاپنی یا پیوند از طریق گیره های لوله ای تکنیک جدیدی است که برای تولید گوجه فرنگی در گلخانه های تجاری در سر تا سر جهان مورد استقبال زیادی قرار گرفته است دلیلش این است که این فرآیند بسیار سریع بوده و از طریق آن می توان تعداد زیادی از گیاهان پیوندی را در سرتاسر دوره پیوند به آسانی مدیریت ( مراقبت ) کرد . هر گیاه بذری درست از بالای لپه جدا می شود . آن بخش از گیاه که روی زمین قرار گرفته یعنی همان شاخه پیوندی یا قلمه به ریشه گیاه مقاوم در برابر بیماری متصل می شود . به محض اینکه بخش های پیوندی به هم جوش خوردند می توان آنها را در زمین کاشت و طبق سیستم تولیدی زارع مدیریت نمود .

گرچه پیوند زدن سبزیجات یک تکنیک نسبتا جدید است امابر یک اصل قدیمی استوار است . قرنهاست که در صنعت باغبانی از پیوند زدن برای انواع گونه های درختی مثل سیب و انگور استفاده می شود . عمل پیوند زدن برای اولین بار در دهه 1900 جهت ریشه کن کردن بیماری های ناشی از خاک و کاهش فرسودگی فوراریوم ( نوعی قارچ ) برای هندوانه استفاده شد . اخیرا این تکنیک در سیستمهای تولید گیاهانی به کار می رود که خصلت ژنتیکی برای مقاومت در برابر بیماری در آنها به شدت مرتبط با یک ویژگی منفی مثلا کوچکی اندازه میوه است . به عنوان نمونه از پیوند زدن ، اغلب جهت کاهش پوسیدگی باکتریایی ( بوسیله باکتری رالشتونیا سولاناسیاریوم ) در گیاه گوجه فرنگی استفاده می شود . کنترل این باکتری به علت فراوان بودن میزبانهای آن و توانایی ماندگاری اش در چندین دوره برداشت محصول ، بسیار دشوار است . به علاوه نشاء گوجه فرنگی هایی که در برابر پوسیدگی باکتریایی مقاومند معمولا قادر به تولید میوه هایی بزرگ و در اندازه بازاری نیستند . استفاده همگانی از عمل پیوندزدن با ریشه مقاوم تا حد زیادی شیوع پوسیدگی باکتریایی را در عین حفظ کیفیت میوه حتی در خاکهای شدیدا آلوده ، کاهش داده است .

مزایا

 





پرورش کاهو در باغچه خانه (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:12 صبح)
کاهوهای ترد غالبا مشهورترین نوع کاهو از چهار نوع کاهو هستند خصوصیات آن ها شامل یک سر محکم و سفت و برگ های سبز روشن است به طور کلی کاهوهای ترد و خشک در هوای گرم رشد نمی کنند و زیر ساقه گل در هوای گرم تابستان رشد می کنند به این دلیل مدت زمان رشد بیشتری نیاز دارد این نوع کاهو از انواعی است که در باغچه خانه به سختی رشد می کنند
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پرورش کاهو در باغچه خانه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پرورش کاهو در باغچه خانه

 

هر افزایشی در انتخاب سبزیجات برای سالاد در سوپر مارکت ها، که تقریبا" در ظرف سالاد هر رستوران به حد وفور وجود دارد، یکی از بازتاب های جدید آگاهی از سلامت در زدودن عادت های خوردن در ایالت متحده است.

چندین نوع کاهو می تواند در یک باغچه خانگی رشد کند که علاوه بر تنوع بافت و رنگ آن برای رژیم غذائی خانواده مفید است.

تنوع کاهو ها می تواند به طور نامحسوس به 4 دسته تقسیم شود.

1- کاهوهای ترد و موج دار

2- کاهوهای روغنی

3- کاهوهای برگی

4- کاهوهای رومی یا بلند برگ

که هر گروه خصوصیات رشد و مزه خاص خودش را دارد.

 

انواع کاهو

کاهوهای ترد غالبا" مشهورترین نوع کاهو از چهار نوع کاهو هستند. خصوصیات آن ها شامل یک سر محکم و سفت و برگ های سبز روشن است. به طور کلی کاهوهای ترد و خشک در هوای گرم رشد نمی کنند و زیر ساقه گل در هوای گرم تابستان رشد می کنند. به این دلیل مدت زمان رشد بیشتری نیاز دارد. این نوع کاهو از انواعی است که در باغچه خانه به سختی رشد می کنند.

انواع روغنی کاهو سرهای کوچکتر و نرم تری دارند و برگ هایی که شل پیچیده شده اند، برگهای خارجی ممکن است سبز یا مایل به قهوه ای نسبت به برگهای درونی که چرب و روغنی هستند، باشند.

چندین نوع کود قابل دسترس وجود داردکه رشد آنها را در باغچه های اوهایو به خوبی میسر می سازد.

کاهوهای برگی رشد باز دارند و شکل خاصی در سر آنها وجود ندارد. شکل برگ و تنوع رنگ آنها قابل توجه است. بعضی از برگ های کاهو چین دار و دندانه دار و بقیه خیلی پهن و گرد هستند. دامنه رنگ آنها از سبز روشن به قرمز و برنزی رنگ تغییر می کند. کاهوهای برگی به سرعت بالغ می شوند و به آسانی رشد می کنند.

کاهوهای بلند برگ یا رومی انتهای عمودی و استوانه ای شکل با برگ هایی که محکم پیچیده شده اند را دارا هستند. این گیاهان ممکن است تا 10 اینچ به طور عمودی رشد کنند. برگهای بیرونی سبز معمولی و برگ های درونی سبز مایل به سفید است. این نوع، شیرین ترین نوع کاهو از چهار نوع دیگر است.

 

نمونه هایی که برای کاشتن پیشنهاد می شود:

Crisphead

  • Mesa 659 (fall), Ithaca

Butterhead

  • Bibb
  • Salad Bibb
  • Summer Bibb
  • Buttercrunch
  • Tania
  • Tom
  • Thumb (miniature)

Leaf

  • Salad Bowl
  • Grand Rapids
  • Black Seeded Simpson
  • Slobolt
  • Oakleaf
  • Green Ice
  • Prizehead
  • Red Sails
  • Lollo Rosso
  • Ruby
  • Red Fire

Romaine

  • Valmaine
  • Parris Island Cos

نیازهای آب و هوایی

کاهو سبزی فصل سرد است و بهترین رشد کیفی را هنگامی که در شرایط سرد و رطوبتی رشد کرده، دارد. نهال های کاهو سرمازدگی کم را تحمل خواهند کرد. دمای بین 45 تا 65 درجه فارنهایت ایده آل هستند. چنین شرایطی معمولا" در فصل بهار و پاییز در اهایو وجود دارد. بذرهای کاهوی برگی معمولا" در بهار، در اولین فرصت که بر روی زمین بتوان کاری انجام داد، کاشته می شود. کاهوهای روغنی و کاهوهای بلند برگ می تواننداز( طریق) نشا یا بذرها پرورش داده شوند. در طی فصل رشد کاهوی ترد از نشا رشد می کند. نشاها ممکن است خریداری شوند؛یا این که شش هفته قبل از زمان کاشت گیاه به صورت خانگی آماده شوند.

 





بررسی پسته (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:12 صبح)
پسته گیاهی است که از دیرباز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می‌گرفته است جنگل‍های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم ‍مرز با ترکمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد و تصور می ‍رود که درخت پسته حدود 43 هزار سال قبل درایران اهلی شده و مورد کشت وکار قرارگرفته است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
بررسی پسته

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب :

پسته 3

?تاریخچه : 3

? طبقه بندی گیاهی 4

? پراکنش جغرافیایی 4

? مهمترین ارقام پسته 5

? سطح زیر کشت پسته درجهان 5

? سطح زیر کشت پسته در ایران 5

? تولید پسته در جهان 6

? تولید پسته در ایران 7

? عملکرد پسته در جهان 7

? عملکرد پسته در ایران 8

شرایط اقلیمی 8

ارزش غذائی : 9

کاشت پسته 9

? احداث باغ 10

? خصوصیات خاک: 10

? کیفیت آب: 10

? نمونه برداری از خاک و آب: 11

? تهیه نمونه خاک: 11

? تهیه نمونه آب: 11

? روشهای کاشت و تولید نهال 16

آفات و بیماریهای مهم پسته 29

منابع 33

 

پسته

?تاریخچه :

پسته گیاهی است که از دیرباز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می‌گرفته است. جنگل‍های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم ‍مرز با ترکمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد و تصور می ‍رود که درخت پسته حدود 4-3 هزار سال قبل درایران اهلی شده و مورد کشت وکار قرارگرفته است.

اولین ارقام پسته در ایران حاصل پرورش و اهلی‍ کردن درختان پسته وحشی بوده است که تعداد این ارقام بسیار محدود و شکل ظاهری آن با محصول پسته خودرو شباهت داشته است.کم‍ کم بر اثر پیوند و جابجائی این ارقام و توجه باغداران از نظر درشتی دانه های پسته تا حدودی تحول ایجاد شده و ارقام جدیدی بوجود آمده است.

 





پراکندگی هیدرودینامیک درتل ماسه اشباع نشده (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:11 صبح)
گسترش محلول ها نسبت به وضعیت جابه جایی میانگین درطول جریان آب در خاکها درنتیجه پیچش ازطریق کمپلکس منفذ اشباع شده میباشد گسترش باضریب پراکندگی هیدرودینامیک درمعادله پراکندگی همرفتی مشخص میشود
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
پراکندگی هیدرودینامیک درتل ماسه اشباع نشده

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پراکندگی هیدرودینامیک درتل ماسه اشباع نشده :

خلاصه :

گسترش محلول ها نسبت به وضعیت جابه جایی میانگین درطول جریان آب در خاکها درنتیجه پیچش ازطریق کمپلکس منفذ اشباع شده میباشد. گسترش باضریب پراکندگی هیدرودینامیک درمعادله پراکندگی همرفتی مشخص میشود. این ضریب به طور وسیعی برای خاکهای اشباع شده مطالعه شده است. دراین مطالعه ضریبهای پراکندگی هیدرودینامیک برای تل ماسه غیر انباشته به عنوان تابعی از ثابتهای آب حجمی تتا تعیین شد که تغییر حدودی از اشباع تا 0.08cm3cm-3 درستون های 5cm‌ قطری و طول 25 تا 40 سانتی متری دارند. آزمایشات جریان شیب واحد جهت اندازه گیری منحنی های پیشرفته محلول با به کارگیری ردیابهای شوری با 4 الکترود درچندین عمق ستونی انجام شدند. پارامترهای حمل برای معادله پراکندگی همرفتی و مدل متحرک –غیرمتحرک با بهینه سازی محلولهای تحلیلی با منحنی های پیشرفته محلول مشاهده شده تعیین شدند. یک پراکندگی حداکثر گاما 0.97 cm ‌ در تتا برابر است با 0.13 یافت شد درصورتیکه برای جریان اشباع شده گاما برابر با 0.1cm‌ صرف نظر از سرعت آب منفذ از208 تا 5878d-1‌ تغییر حدود دارد . برای مدل متحرک و غیر متحرک بخش آب متحرک به تدریج با وحدت دراشباع با یک حداقل 0.85 در تتا برابر با 0.15 به دنبال افزایش جزئی با اشباع دوباره بیشتر میباشد. زمان تبادل بین فازهای متحرک و غیرمتحرک یک دهم تا دو دهم برای تتا بزرگتر از پانزده صدم فرضا به علت جریان نسبتا همگن با ترکیب محلول همرفتی بود. برای تتای کمتر تبادل خیلی کند تر میشود ازآنجائیکه جریان غالبا به علت V کوچکتر و لایه های نازکتر آب خیلی کندتر میشود درحالیکه مقاومت برای تبادل محلول بین فازهای متحرک وغیر متحرک افزایش می یابد. این اثرات ترکیبی منجر به مقدار پراکندگی حداکثر درمحتویات آب میانیدرصورت تل ماسه غیر انباشته شده میشود .

 





<   <<   16   17   18   19   20   >>   >