سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار آفرینی و تاثیر آن بر مدیران و سازمانهای ارگانیک (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:43 عصر)
باتوجه به اینکه زیرمجموعه های نظام مدیریت منابع انسانی در هرسازمان و موسسه به طور زنجیروار و نظام مند به یکدیگر مرتبط بوده و تعامل مستمر دارند لذا هریک ازفرآیندهای مربوط به شغل و شاغل باید به طور متناسب و متوازن درنظر گرفته شوند، درغیر این صورت حتی اگر نیروی انسانی جذب شده ، آموزش دیده ، مهارت یافته و خوب نگهداری شده براساس ویژگیهای شغلی و عوامل ا
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
کار آفرینی و تاثیر آن بر مدیران و سازمانهای ارگانیک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

کار آفرینی و تاثیر آن بر مدیران و سازمانهای ارگانیک

مقدمه

بسیاری از مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانهای اداری ، آموزشی ، صنعتی و بازرگانی در ارتباط با کاهش عملکرد و کارآیی کارکنان و سازمان ، همواره خود را بامشکلاتی مواجه می بینند و طبعا سوالاتی برایشان مطرح می شود:

* چگونه می توان عملکرد کارکنان و به تبع آن کارآیی و اثربخشی سازمان را افزایش داد؟

*چگونه می توان به نیازهای انسانی کارکنان در راستای افزایش رضایت شغلی آنان پاسخ گفت ؟

*چگونه می توان ناسازگاری میان خود و کاری که انجام می دهد کاهش داد؟

*راههای مقابله با مشکلات انسانی - که در کاهش عملکرد آنان و سازمان موثرند -مانند غیبت کاری و ترک خدمت ، کیفیت ضعیف کار، ناخشنودی و... کدامند؟

*آیا افزایش حقوق راه حل است ؟ یا آنکه باید به دنبال راههای دیگری چون تجدیدسازمان و تشکیلات ، ایجاد محیط مناسب کار، بهبود مدیریت یا اساسا بهبود ماهیت مشاغل در راستای پاسخ به نیازهای کارکنان بود؟

باتوجه به اینکه زیرمجموعه های نظام مدیریت منابع انسانی در هرسازمان و موسسه به طور زنجیروار و نظام مند به یکدیگر مرتبط بوده و تعامل مستمر دارند لذا هریک ازفرآیندهای مربوط به شغل و شاغل باید به طور متناسب و متوازن درنظر گرفته شوند، درغیر این صورت حتی اگر نیروی انسانی جذب شده ، آموزش دیده ، مهارت یافته و خوب نگهداری شده براساس ویژگیهای شغلی و عوامل انسانی به کار گرفته نشوند، تمام کوششهای مدیران منابع انسانی و سازمانها بیهوده بود و تمام دلسوزیها نقش بر آب خواهد شد.

می دانیم مشاغل سنگ زیربنای هر سازمان و پیونددهنده سازمان و منابع انسانی آن هستند. مشاغل باید نمایانگر منابع درآمدی کارکنان و ابزار پاسخگویی به سایر نیازهای انسانی آنان نیز باشد. برای اینکه سازمان و کارکنان به این منافع دست یابند باید مشاغل ،کیفیت زندگی کاری بالا را فراهم سازند. حصول کیفیت زندگی کاری بالا مستلزم آن است که مشاغل به خوبی طراحی شوند. طراحی مجدد شغلی اثربخش که هم بر کارآیی و هم بر کیفیت زندگی کاری اثر می گذارد باید منطبق بر نیازهای عامل انسانی و ویژگیهای رفتاری باشد، در این صورت نقش متخصصان و مدیران منابع انسانی - که پیچیده تر ومهمتر از مدیریت مواد خام یا مدیریت مالی است - آن است که تصمیم بگیرند چه ویژگیها، نیازها و تفاوتهای رفتاری کارکنان بر عملکرد آنها و سازمان اثر می گذارند وبتوانند توازنی مطلوب بین عوامل شغلی و عوامل رفتاری منطبق بر نیازهای کارکنان برقرار سازند.

طراحی شغل چیست ؟

این مطلب که آیا طراحی شغل می تواند راه حل نیرومندی برای مشکلات سازمانی ومنابع انسانی آن باشد و به عنوان یک راهبرد قوی از آن بهره گرفته شود، محتاج شناخت همه جانبه عوامل شغلی و ماهیت کار - که در تجزیه و تحلیل شغل شناسایی می شوند -است . لذا قبل از تعریف طراحی شغل و همینطور طراحی مجدد شغل ذکر چندنکته ضروری است :

اول اینکه - ماهیت کار بستگی به تعامل با محیط و دیگر شرایط سازمان و شرایطفردی کارکنان دارد.

دوم آنکه - ماهیت کار شامل : (1) محتوی کار; یعنی فعالیتها، رفتارها، وظایف ،روابط و مسئولیتها (2) صلاحیتهای مورد نیاز انجام کار یعنی مهارتها، توانائیها و تجارب (3) مزد و عایدی جهت انجام کار یعنی حقوق ، ترفیع و رضایت حقیقی و مطلوب می شود.(1)

 





طرح توجیهی تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی شرکت مهررنگ (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:42 عصر)
رنگهای صنعتی و ساختمانی محدوده وسیعی از کالاها را در بر می گیرد که تنوع این تولیدات تفاوتهای بسیاری را در جنس ،‌شکل و خصوصیات آنها ایجاد می کند که بالطبع روشهای ساخت گوناگونی را طلب می کند از آنجا که تولید تمامی انواع رنگ صنعتی و ساختمانی به دلیل تفاوت روشهای ساخت آنها در یک واحد تولیدی صنعتی بویژه درچهارچوب صنایع کوچک امکان ندارد ، طرح حاضر اح
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 153 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 212
طرح توجیهی تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی شرکت مهررنگ

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فصل اول 

کلیاتی در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید.

طرح تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی :

تمرکز روز افزون جمعیت جهان در شهرها و همچنین رشد عظیم جمعیت و افزایش فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی مربوط به آنها ، رشد پروژه های عظیم اقتصادی ، عمرانی و . . . که ملزم این تحولات است . الزاماً باعث رشد مصرف مصالح ساختمانی انواع رنگهای صنعتی و ساختمانی نیز می شود ، خواهد بود.

رنگهای صنعتی و ساختمانی در گروه کالاهای مصالح ساختمانی ، صنعتی قرار می گیرند ، بنابراین بازار مصرف بالقوه بسیار بالایی برای آنها وجود دارد ، لذا احداث واحدهایی جهت رفع نیازهای مربوطه ضروری بنظر می رسد .

رنگهای صنعتی و ساختمانی محدوده وسیعی از کالاها را در بر می گیرد که تنوع این تولیدات تفاوتهای بسیاری را در جنس ،‌شکل و خصوصیات آنها ایجاد می کند که بالطبع روشهای ساخت گوناگونی را طلب می کند .

از آنجا که تولید تمامی انواع رنگ صنعتی و ساختمانی به دلیل تفاوت روشهای ساخت آنها در یک واحد تولیدی صنعتی بویژه درچهارچوب صنایع کوچک امکان ندارد ، طرح حاضر احداث واحدهایی که عمده ترین انواع اینگونه کالاها را تولید می نمایند مد نظر دارد .

مهمترین ویژگی های تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی ماهیت کارگاهی ، ناپیوسته و سیکلی بودن آن است . محصولات از مواد مختلفی تشکیل شده که هر یک از این مخواد به فراخور نیاز به روش مناسبی تهیه می گردد و در نهایت با Mix کلیه مواد با یکدیگر محصول نهایی آماده می گردد ، مواد به صورت ناپیوسته اما مداوم و سیکلی در یک یا چند مرحله تولید می شود و پس از ساخته شدن انبار می گردد .

در طرح حاضر جهت انجام محاسبات نمونه با توجه به حیطه فراگیری محصولات واحد ، هدف بهره گیری از حداکثر تنوع تولیدات به منظور برخوردار بودن واحد از حداکثر انواع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی در چهار چوب حیطه فعالیت آن بوده است و بدینوسیله واحد بالقوه قادر به تولید طیف گسترده ای از رنگهای صنعتی و ساختمانی بر حسب انواع تقاضا خواهد بود ، اما در نهایت سرمایه گذاری های علاقمندان در این صنعت می تواند برای انواع محصولات و ظرفیت تولیدی مورد نظر خود به افزایش یا کاهش و یا حذف انواع و یا تعداد برخی از ماشین آلات و تجهیزات تولیدی اقدام نمایند این امر اگر با دقت کارشناسی انجام گیرد تاثیر بسیار ناچیزی در کارائی و شاخصهای اقتصادی واحد خواهد داشت .

تعیین ظرفیت واحد برای انواع مختلف محصولات نمونه انتخاب می شود ، بر اساس استفاده بهینه از توانایی های ماشین آلات و تجهیزات تولیدی موجود انجام گرفته و تضمین می کند اقتصادی ترین طریقه عملکرد واحد باشد .

مطالعات مالی و اقتصادی طرح با توجه به برآورد هزینه ها انجام خواهد شد و بر اساس نرخهای متداول موجود و استعلام بعمل آمده از صاحبان صنایع و سازندگان ماشین آلات انجام می شود وبا کمک نرم افزار کامپیوتری جمع بندی شده و ارائه خواهد شد که نتایج طرح حاکی از سودآوری بالای طرح ، حالت پایدار و شاخصهای مطلوب اقتصادی آن خواهد بود .

ـ مشخصات فنی محصول شکل ـ طبقه بندی ـ فرمول و . . .

ـ اصول اساسی

قدرت پوشانندگی و محافظت زمینه و یا تزئین زمینه دو خاصیت مهم یک روکش می باشد . بسته به اینکه کاربرد نهایی روکش کجاست یکی از دو ویژگی فوق ممکن است مهم تر از دیگری باشد . برای مثال ، حفاظت یک پل فولادی چندین میلیون دلاری در مقابل خوردگی خیلی مهمتر از عامل تزئین کنندگی آن است .

روکشهای تبدیل پذیر و تبدیل ناپذیر :

روکشها بسته به ماهیت خود معمولاً به حالت مایع بکار رفته وسپس به صورت یک فیلم جدید با درجه چسبندگی معین بر روی زمینه زیرین در می آیند . روکشها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند : تبدیل پذیر و تبدیل ناپذیر .

روکشهای تبدیل ناپذیر آنهایی هستند که در طی فرآیند تشکیل فیلم در آنها برخی تغییرات شیمیائی اتفاق می افتد . تغییرات شیمیائی مزبور موجب تبدیل رنگپایه های پلیمری به یک شبکه سه بعدی می شوند . تغییرات فوق دائمی بوده و با حرارت و با اغلب حلالها نمی توان آن را به حالت اولیه برگرداند . شبکه شدن رنگپایه های پلیمری فوق ممکن است از طریق مکانیسم اکسیداسیون ( مثل روغنها با رنگهای الکیدی ) یا از طریق کاتالیزور ( مثل روکشها اوره ـ فرمالدئید ) و مواد پخت کنده آمینی ( مثل سیستهای اپوکسی ) و یا بطور ساده توسط پرتوهای UV انجام گیرد . در آینده همه انواع فیلمهای سخت مورد بحث قرار خواهند گرفت .

تشکیل فیل لاتکس :

روکشهای تبدیل ناپذیر آنهایی هستند که تشکیل فیلم آنها بوسیله واکنشهای شیمیائی یا هر گونه تغییر دیگری انجام نمی گیرد بلکه آنها از طریق تبخیر حلال یا مایعی که در آن پخش شده اند فیلم تشکیل می دهند و رنگپایه پلمیری را به صورت فیلم برروی زمینه بر جا می گذارد . تشکیل چنین فیلمهایی عموماً ماهیت پلاستیکهای گرما نرم را دارد . از لحاظ قدمت ، لاکهای نیتروسلولز مثالی از این روکشها هستند که با تبخیر حلال فیلم تشکیل می دهند . هر چه حلال بیشتر گردد غلظت رزین افزایش می یابد . در این مورد برای اینکه فیلم ماهیت یکوانختی داشته باشد سازگاری حلال باقیمانده با رزین مهم است ( رزین نباید در محلول رسوب کند ) . به مرور زمان و با تبخیر حلال یک فیلم نازک سفت و غلظ تشکیل می گردد . اینکه چه موقعی فیلم حاصل به آخرین حد سختی خواهد رسید به تمایل حلال برای ماندن در فیلم بستگی دارد . تشکیل فیلمی هموژن با مدت خشک شدن مناسب مشروط به انتخاب صحیح حلال است . بعداً گفته خواهد شد که حلالهای مختلف سرعتهای تبخیر و خواص حلالیتی متفاوتی دارند .

مفاهیم خاص دیگری در مورد تشکیل فیلم در رنگهای لاتکس می توان ملاحظه کرد . مکانیسم تشکیل فیلم توسط روکشهای امولسیونی ، با سیستمهای حلال مورد بحث در بالا کاملاً تفاوت دارد . یک لاتکس امولسیونی حاوی ذرات پلمیری کلوئیدی ( معمولاً در اندازه های کوچکتر از 5/0 میکرون ) است . که توسط یک امولسیون کننده پوشیده می شوند تا ذرات با یکدیگر جمع نشده و بهم نچسبد . به عبارت دیگر رنگهای پایه لاتکسی پایدار می شوند . همچنین ذرات با اندازه های فوق حرکت بروانی از خود نشان می دهند . پس از بکاربردن بر روی رنگ لاتکس بر روی زمینه ، آب موجود شروع به تبخیر از فیلم مرطوب می کند . در نتیجه ذرات کلوئیدی پلیمر به مرور غلظ تر می شوند. سپس ذرات با یکدیگر تماس پیدا نموده و متراکم می شوند ، در این حالت کماکان مقداری آب موجود دارد که یا باید تبخیر گردد و یا جذب خلل و فرج ، سطح زیرین شود . در نهایت ذرات کاملاً به یکدیگر چسبیده و به فیلمی به هم پیوسته و بدون حفرة خالی تبدیل می شوند .

هر چند که این فرایند در نگاه اول ساده به نظر می رسد ، ولی چندین عامل از به هم چسبیدن ذرات و تشکیل یک فیلم به هم پیوسته محافظ جلوگیری می کند . ابتدا باید خود پلیمر به اندازة کافی نرم بوده و دمای انتقال شیشه ای پایینی داشته باشد تا بتواند ذوب شود . بدین خاطر اکثر پلیمرهای پایه لاتکس به صورت کوپلیمر مورد استفاده قرار می گیرند که معمولاً نرم تر از هموپلیمرهای مربوطه هستند ( این موضوع بعداً‌مورد بررسی قرار خواهند گرفت ) . همچنین امکان افزایش مواد در هم آمیزنده ( نرم کننده های موقت ) به فرمول بندی رنگ وجود دارد . به علت اینکه آب بخار شود ، مواد در هم آمیزنده فوق اثر نرم کنندگی خود را بر روی ذرات پلمیری افزایش می دهند و در کار چسبیدن انها به یکدیگر را تسهیل می کند .

نکتة مهم دیگر دمای کاربردی روکش های لاتکس می باشد . در صورت پایین بودن دما ممکن است ذرات کلوئیدی سخت تر از آن باشند که به هم بچسبند. همچنین اگر تعدای از ذرات پلیمری لاتکس خیلی بزرگ باشند در تشکیل فیلم اشکال ایجاد می کنند .

بلاخره فرمول ویژه خود رنگ مهم است . وجود رنگ دانة زیاد در فرمول بندی رنگ در تشکیل فیلم پیوسته ، صاف ، و نرم مزاحمت ایجاد می کند . در واقع هر گونه نابرابری و عدم تناسب افزودنی ها در رنگ می تواند بر تشکیل فیلم لاتکس اثر گذارد .

فیلم رنگ چه ویژگی های باید داشته باشد ؟

کاربرد انواع روکش ها در موارد گوناگون خواص متنوعی از رنگ را مطرح می کند . به عنوان مثال رنگ هایی که در قسمت بیرونی منازل به کار می روند . باید اساساً سرعت جذب و رفع رطوبت توسط چوب را کاهش دهند تا بدین ترتیب چوب عمر بیشتری داشته باشد . این امر از تورم و انقباض چوب ، و از خم شدن آن و تأثیراتی از این قبیل ممانعت می کند . یک رنگ برای قسمت خارجی خانه نه تنها باید فیلمی با قابلیت انعطاف خوب داشته باشد بلکه باید در شرایط محیطی انعطاف خود را حفظ کند . به عبارت دیگر رنگ باید در برابر از دست دادن نرم کننده ها ، یا ترد و شکننده شدن در نتیجه اکسیداسیون فیلم ، مقاومت باشد . یک فیلم رنگ قسمت خارجی خانه باید قادر باشد خود را با انقباض و انبساط های معمولی زمینه فوق دهد .

از طرفی دیگر رنگهای که برای روکش اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند باید ویژگی های دیگری داشته باشند . این روکش باید خیلی غیر قابل نفوذ باشد تا سطح آهن را از نفوذ اکسیژن وآب ( دوعامل تسریع کننده ای خوردگی) محافظت کند . همچنین فیلم باید سطح را از لحاظ الکتریکی عایق کند تا گالوانیزسیون و جریان الکتریکی مورد نیاز برای خوردگی کاهش یابد . آماده سازی سطح زمینه بسیار مهم است . در صورت تعمیر رنگ ماشین ، سطح ان باید از رنگ قبلی تمیز گشته و فلز آن لخت گردد . البته روکش های اتومبیل باید آهن زمینه در برابر برخورد با سنگریزه ها کار حفاظت را انجام دهد . ظاهر روکش نیز بسیار مهم است .رنگ باید قادر به حفظ ظاهر شفاف خود باشد و از پایداری فام خوبی برخوردار باشد . در مورد تجهیزات اصلی یک خط تولید ، سرعت خشک شدن محصول مهم است تا سرعت تولید حفظ گردد .

 





طرح توجیهی روغن نباتی شادگل (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:42 عصر)
روغنها و چربی های خوراکی بخش عمده ای از ترکیب مواد غذایی و غذای مصرفی روزانه را به خود اختصاص می دهند رشد سریع جمعیت و نیاز به افزایش هر چه بیشتر تولید از یک سو و عدم استقلال صنایع روغن کشور از برخی لحاظ نظیر مواد اولیه ، ماشین آلات و یا کاتالیست ، خاک رنگبر و غیره از سوی دیگر ، مشکلات روز افزونی را سبب شده است که حل آنها منوط به انجام فعالیت های
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 120 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
طرح توجیهی روغن نباتی شادگل

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست

شرح

پیشگفتار

مقدمه

اطلاعات متقاضی طرح

بخش اول – کلیات

بخش دوم – بررسی اقتصادی

بخش سوم – بررسی فنی

بخش چهارم – بررسی مالی

پیشگفتار:

 میدانیم که یکی از دروس مهم در دوره تحصیلی به خصوص در شاخه فنی و حرفه ای درس پروژه و کاآفرینی است.که همکنون این درس یکی از دروس اساسی و مورد نیاز تمامی رشته ها میباشد.

که دانشجو با توجه به تلاش و کوشش و خلاقیت که دارد و با توجه به اینکه اطلاعات درس خود را در زمان تحصیل کسب کرده است باید برروی طرح مورد نظر خود پیاده کند و تمامی مراحل یک طرح توجیهی را بپیماید.

که به نظرمان واقعا درس مؤثری است. چون نتیجه تلاش یک دانشجو درطرحش مشخص می شود و فکر می کنیم آن وقت است که لذت درس خواندن را درک می کند.

بنابراین با توجه به نیاز جامعه از این محصول و موقعیتی که داریم برآن شدیم که طرح توجیهی روغن نباتی را انتخاب نموده تا توانسته باشیم بخشی هر چند نا چیز از نیازهای جامعه را تامین کنیم.

حال از خداوند متعال خواستاریم که ما را در این زمینه یاری کند.

در پایان ازشما استاد گرامی که در طول ترم زحمات زیادی را کشیده و باعث جنبش و اشتیاق هر چه بیشتر دانشجویان در این درس شده اید کمال تشکر را داریم و از شما تقاضا داریم که اگر این پروژه نواقصی دارد به بزرگواری خودتان ببخشید.

من از وزیرکشاورزی میخواهم برنامه های کشاورزی را به گونه ای پی بگیرند که در تولید گندم ، برنج و روغن خود کفا شویم ، البته به معنای واقعی کلمه !

( از بیانات مقام معظم رهبری)

مقدمه:

روغنها و چربی های خوراکی بخش عمده ای از ترکیب مواد غذایی و غذای مصرفی روزانه را به خود اختصاص می دهند . رشد سریع جمعیت و نیاز به افزایش هر چه بیشتر تولید از یک سو و عدم استقلال صنایع روغن کشور از برخی لحاظ نظیر مواد اولیه ، ماشین آلات و یا کاتالیست ، خاک رنگبر و غیره از سوی دیگر ، مشکلات روز افزونی را سبب شده است که حل آنها منوط به انجام فعالیت های گسترده و تلاش بیشتر از جانب محققین ، متخصصین و مسئولین امر در این زمینه است .

روغن کشی از دانه های روغنی به وسیله چرخهای اعصاری در ایران ، از قرنها پیش مرسوم بوده و بیشتر مصرف دارویی داشته است . مصرف روغن نباتی به عنوان یک ماده غذایی به همراه دیگر محصولاتی نظیر برنج و آرد ، از سال 1325 معمول شده است .

مردم ایران در بدو امر با اکراه و از روی ناچاری به استفاده از روغن نباتی مبادرت می نمودند و آن را فاقد مواد مورد نیاز بدن دانسته ، حتی مصرف آن را مضر می دانستند ، تا این که به تدریج با آگاهی از ترکیبات و خواص مواد تشکیل دهنده روغن نباتی ، به مصرف آن روی آوردند و در بسیاری موارد آن را بر روغن حیوانی نیز ترجیح دادند . روغن نباتی در حال حاضر به اشکال جامد ، مایع و مارگارین مورد مصرف قرار می گیرد ، که نوع جامد آن به علت قابلیت نگهداری طولانی تر ، بالاتر بودن نقطه ذوب و همچنین بهبود در پلاستیسیته روغن های قنادی و مارگارین . البته روغن جامد باعث بهتر شدن طعم و بوی روغن می گردد ، مورد استفاده بیشتری دارد . در مقابل ، نوع مایع آن دارای ارزش تغذیه ای بالاتری است . مصرف این فرآورده ی غذایی ، سالیانه رو به افزایش بوده که می توان از علل آن ازدیاد جمعیت ، افزایش درآمد ، بالا رفتن میزان شهر نشینی و حتی عادت به مصرف و . . . را نام برد .

می باید از هم اکنون با توجه به فاکتورهای مختلفی ، نظیر : رشد جمعیت ، رشد مهاجرت و تغییر سلیقه ، رشد درآمد و . . . با برنامه ریزی صحیح که در درجه اول از مواد اولیه شروع می شود ( دانه های روغنی ) ، اقدامات مقتضی را جهت نیل به خودکفایی به عمل می آورد . لازم به ذکر است در گذشته در هیچ سالی وابستگی کشور به روغن خام کمتر از 80% نبوده است .

 





طرح توجیهی تولید سیمان (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:42 عصر)
صنعت سیمان از قدیمی‌ترین صنایع کشور محسوب می گردد اولین تولید سیمان در کشور به حدود 45 سال قبل صورت پذیرفته است و افزایش تولید آن به موازات افزایش مصرف که ناشی از برنامه عمرانی از قبیل راهها، بنادر، فرودگاهها، مدارس ، دانشگاه‌ها ، پل‌ها ، راه آهن، پارکها ، سینماها ، بازارها، مسکن و انجام گردیده است
دسته بندی عمران و معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
طرح توجیهی تولید سیمان

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدار واقعی تقاضا و مصرف سرانه سیمان در کشور

1- بموجب آمارهای ارائه شده از سوی وزیر محترم صنایع و معادن در روزنامه ابرار مورخ 19/2/1387 و در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 19/2/1387 با متعادل شدن تولید و عرصه سیمان، بازار سیمان متعادل خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن، محرابیان وزیر صنایع و معادن اعلام نمود که ظرفیت تولیدسیمان در کشور تا پایان خرداد ماه به 55 میلیون تن و تا پایان سال به 64 میلیون تن خواهد رسید وزیر صنایع ومعادن تصریح نمود: با قرار گرفتن طرحهای جدید تولید سیمان در مدار تولید و افزایش ظرفیت تولید و نیز اجرای نظام توزیع مناسب، بازار سیمان متعادل خواهد شد. نظر به اینکه طبق آمارهای اعلام شده ظرفیت تولیدی مکفی سیمان در سال 1387 مقدار 64 میلیون تن اعلام گردیده است با احتساب 35/7 میلیون نفر جمعیت در سال یاد شده پیش بینی می گردد.که در حال حاضر مصرف سرانه واقعی کشور حدود 880 کیلو می باشد.

2- موجب آمارهای ارائه شده از سوی دبیر انجمن صنعتی کارفرمایان سیمان بیست و دومین سمینار دوره جدید کنترل سیمان مورخ14 و 15 اسفند ماه سال 1387 در بندرعباس (که متن کامل سخنرانی در مجله شماره 125 صنعت سیمان درج گردیده است ) در جمع کلیه مدیران کارخانجات سیمان کشور اعلام نمود.

سال آینده به تعادل کامل سیمان نمی رسیم و این به زبان صنعت سیمان است و باید این را حقیقتی اجتناب ناپذیر دانست به این دلیل که با احتساب 71 میلیون نفر جمعیت کشور و مصرف نفر سالیانه در سال آینده (1387) که معادل 800 کیلوگرم می باشد حدود 57 میلیون تن سیمان نیاز داریم.

میزان مصرف سرانه سیمان کشور در سال 1387

بموجب آمارهای ارائه شده از وزیر محترم صنایع و معادن و همچنین دبیر انجمن صنعتی کارفرمایان سیمان که از مطلع ترین افراد کشور از آمارهای صنعت سیمان کشور می باشند می توان اعلام نمود که مصرف سرانه واقعی سیمان در سال 1387 بطور میانگین مقدار 840 کیلوگرم در سال میباشد.

برآورد مقدار مصرف سرانه سیمان طی 10 سال آینده

صنعت سیمان از قدیمی‌ترین صنایع کشور محسوب می گردد . اولین تولید سیمان در کشور به حدود 45 سال قبل صورت پذیرفته است و افزایش تولید آن به موازات افزایش مصرف که ناشی از برنامه عمرانی از قبیل راهها، بنادر، فرودگاهها، مدارس ، دانشگاه‌ها ، پل‌ها ، راه آهن، پارکها ، سینماها ، بازارها، مسکن و.. انجام گردیده است.

برای پیش بینی مقدار مصرف سیمان طی 10 سال آینده، می‌توان مقدار مصرف گذشته و روند رشد آن را در سالهای نه چندان دور که از لحاظ خصوصیات اجتماعی، فرهنگی، جمعیتی، برنامه‌های عمرانی و رفاهی، سلیقه‌های فردی و گروهی و ... بیشترین شباهت با 10 سال آینده را دارد انتخاب نمود و روند رشد انجام شده را به چند سال آینده تعمیم داد. که بنظر می‌رسد جدول زمانی 10 سال گذشته می‌تواند بیشترین شباهت را به جدول زمانی 10 سال آینده داشته باشد.

مقدار مصرف سرانه سیمان در سال 1376 با احتساب 5/19 میلیون تن سیمان و 62 میلیون نفر قیمت حدود 314 کیلو بوده است. طی 10 سال فاصله زمانی سالهای 1376-1386 مقدار مصرف سیمان بوده است و بخش عمده‌ای از تقاضای سیمان بدون پاسخ مانده به نحوی که بازار سیاه سیمان و اختلاف فاحش قیمت‌های دولتی با قیمت‌های آزاد سیمان و گواه این موضوع می‌باشد.

بطور مثال قیمت دولتی سیمان در سال 1386 بطور توسط هر تن 000/380 ریال بوده است لیکن قیمت آزاد آن حدود 3 برابر قیمت مذکور معادل هر تن 1.140.000 ریال مورد مبادله قرار گرفته است با احتساب مقدار 40 میلیون تن سیمان ارائه شده به بازار در سال 1386 و مقایسه آن با جمعیت 72 میلیون نفر، مقدار مصرف سرانه حدود 555 کیلوگرم می‌باشد (در صورتیکه مقدار واقعی تقاضای سیمان و مصرف سرانه در سال 1386 به مراتب بیش از مقادیر یاد شده بوده است).

 





پروژه کار آفرینی طرح تولید طناب پلاستیکی (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:41 عصر)
با توجه به برنامه اقتصادی کشور، بر کسی پوشیده نیست که در زمینه تحرک در ایجاد واحدهای صنعتی بی‌تفاوت باشد با فعالیت به برنامه‌ریزی پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشور، که تأکید زیادی در زمینه خودکفایی دارد ما را بر آن است که قدمی هرچند کوچک در پیشرفت صنعت کشور برداشته و بتوانیم از امکانات داخلی حداکثر استفاده را کرده و در استقلال کشور سهم
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
پروژه کار آفرینی طرح تولید طناب پلاستیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

عنوان

پیشگفتار

فصل اول: کلیات و سوابق

 

1-1- معرفی اجمالی پروژه

3

2- 1- معرفی محصول

5

3-1- کاربرد محصول

6

4-1- بررسی نیاز جامعه و بازار این محصول

7

5-1- مصرف‌کننده

8

سوابق تولید

9

فصل دوم : طراحی تولید

 

1-2- فرایند تولید

11

2-2- نمودار فرایند تولید

13

3-2- ابزار و ماشین آلات موردنیاز طرح

14

4-2- طرح استقرار ماشین آلات

15

5-2- مواداولیه و منابع تأمین آن

16

6-2- ظرفیت تولید

16

7-2- برنامه زمان‌بندی اجرای طرح

17

8-2- جایابی و محل اجرای طرح

18

فصل سوم: نیروی انسانی

 

1-3- نیروی انسانی موردنیاز

20

2-3- برآورد هزینه خدمات نیروی انسانی

20

3-3- شرح وظایف پرسنل

22

4-3- سازماندهی نیروی انسانی

22

 

 

عنوان

صفحه

فصل چهارم : زمین و ساختمان‌های موردنیاز

 

1-4 – زمین موردنیاز

24

2-4- ساختمان‌های واحد تولید

24

3-4- ساختمان‌های اداری، خدمات و پشتیبانی

25

4-4- هزینه‌های ساختمان‌سازی

26

5-4- پلان طرح

27

فصل پنجم : انرژی و تأسیسات

 

1-5- انرژی برق مصرفی

30

2-5- انرژی آب مصرفی

30

3-5- انرژی سوخت مصرفی

31

4-5- ارتباطات

31

5-5- تأسیسات حرارتی

31

6-5- تأسیسات برودتی

32

7-5- برآورد انرژی موردنیاز

32

8-5- هزینه‌های سرمایه‌ای انرژی و تأسیسات

33

9-5- وسایل حمل و نقل

33

فصل ششم: محاسبات مالی طرح

 

1-6- محاسبه سرمایه کل و منابع تأمین آن

35

2-6- محاسبه سرمایه ثابت طرح

35

3-6- محاسبه سرمایه در گردش طرح

37

4-6- محاسبه هزینه‌های تولید سالیانه

38

5-6- محاسبه هزینه‌های انرژی مصرفی

39

6-6- محاسبه هزینه‌های حقوق و دستمزد

40

7-6- محاسبه هزینه‌های مواد اولیه

40

عنوان

صفحه

8-6- محاسبه هزینه‌های استهلاک

40

9-6- محاسبه هزینه‌های تعمیرات و نگهداری

41

10-6- محاسبه هزینه‌های ثابت و متغیر تولید

42

11-6- محاسبه قیمت تمام شده محصول

44

12-6- محاسبه قیمت فروش محصول

44

13-6- محاسبه نقطه سربه‌سر تولید

44

14-6- محاسبه سود ناخالص تولید

45

15-6- محاسبه سود خالص تولید

45

16-6- محاسبه دوره برگشت سرمایه

46

منابع و مآخذ

52

پیشگفتار

با توجه به برنامه اقتصادی کشور، بر کسی پوشیده نیست که در زمینه تحرک در ایجاد واحدهای صنعتی بی‌تفاوت باشد. با فعالیت به برنامه‌ریزی پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشور، که تأکید زیادی در زمینه خودکفایی دارد ما را بر آن است که قدمی هرچند کوچک در پیشرفت صنعت کشور برداشته و بتوانیم از امکانات داخلی حداکثر استفاده را کرده و در استقلال کشور سهمی داشته باشیم.

همانطوری که می‌دانید ظهور سازمان اجتماعی و گسترش روزافزون آنها یکی از قضیه‌های بازار و آشکار تمدن بشریت است. به این ترتیب و با نتیجه به عوامل مکانی و زمانی ویژگی‌ها و نیازهای خاص مربوطه به هر جامعه هر روز برتکامل و توسعه این سازمان‌ها افزوده می‌شود.

بدیهی است هر سازمان برای رسیدن به اهداف خاصی طرح شده و با توجه به ساختارش، نیازمند مدیریت جامع و یا تجربه‌ای در این زمینه است. با توجه به این مطالب امید است این پروژه مورد استفاده و رضایت دانش‌پژوهان قرار گیرد.





کلیات و شناخت طرح

کلیات و سوابق

1-1- معرفی اجمالی پروژه

2- 1- معرفی محصول

3-1- کاربرد محصول

4-1- بررسی نیاز جامعه و بازار این محصول

5-1- مصرف‌کننده

6-1- سوابق تولید


1-1- معرفی اجمالی پروژه

این معرفی شامل مشخصه‌ طرح، شاخص‌های عملیاتی، درصد تامین، مواد اولیه ، مقدار کارکنان، تأسیسات عمومی، دستگاهها و تجهیزات، خط تولید، زمین و ساختمان، سرمایه‌گذاری هزینه‌های تولید و شاخصهای مالی، طرح می‌باشد.

این موارد در زیر به صورت جدول نشان داده شده است.

جدول (1-1)

مشخصه طرح، ظرفیت تولید سالانه

دستگاهها و تجهیزات خط تولید

نام محصول

ظرفیت

واحد

بخش داخلی 100% (2/3470 میلیون ریال)

طناب پلاستیکی

500

تن

 

شاخص‌های عملیاتی

 

زمین و ساختمان‌ها

تعداد روز کاری

270 روز

مساحت زمین

8231 (m2)

تعداد نوبت کاری

3 نوبت

سطح زمین

215/1 (m2)

زمان هر نوبت کاری

8 ساعت

سالن تولید

764 (m2)

 

 

انبار

270 (m2)

 

 

تأسیسات و تعمیرگاه

160 (m2)

 

 

اداری یا رفاهی

235 (m2)

 

 

فضای باز

0

درصد تأمین مواد اولیه

 

 

سرمایه‌گذاری

داخلی 100% (7/4411 میلیون ریال)

دارایی‌های ثابت

6/5478 میلیون‌ ریال

 

 

سرمایه در گردش

52/1112 میلیون ‌ریال

 

 

کل سرمایه‌گذاری

12/6591 میلیون ‌ریال

 

 

سرمایه مجری طرح

944/2413 میلیون‌ ریال

 

 

وام کوتاه مدت

016/890 میلیون ریال

 

تعداد کارکنان

 

هزینه‌های تولید

مدیریت

1 نفر

کل هزینه‌های سالیانه

92/6922

مهندس

1 نفر

هزینه متغیر

2/5259

تکنسین

3 نفر

هزینه ثابت

73/1669

کارگر ماهر

7 نفر

 

 

کارگر ساده

15 نفر

 

 

کل پرسنل

41 نفر

 

 

 

تأسیسات عمومی

 

شاخص‌های اقتصادی طرح

برق مصرفی سالیانه

4/370 میلیون ریال

نرخ بازده مالی طرح

3/20%

آب مصرفی سالیانه

7/11 میلیون ریال

درصدسرمایه‌گذاری ارزی

0%

گازوئیل

8/28 میلیون ریال

درصد سهم منابع داخلی

100%

بنزین

2/16 میلیون ریال

تولید در نقطه سربه سر

11/37%

تصفیه

فاضلاب انسانی

سالهای برگشت سرمایه

2 سال و 3 ماه

اطفاء حریق

تعداد 13 کپسول آتشنشانی

درصد کارکنان تولید به کارکنان

4/63%







2-1- معرفی محصول

از به هم تابیدن الیاف نخهای ضخیم بنام رشته تولید می‌شود و سپس از به هم تابیدن یا تاباندن این رشته‌ها طناب به وجود می‌آید.

طناب‌های پلاستیکی به طنابهای می‌گویند: که جنس الیاف آنها از الیاف مصنوعی مثل پلی‌اتیلن و یا پلی‌استر و یا پلی‌امید باشد، که دارای فرمولاسیون شیشمیایی پلی‌پروپلین از پلمیریزاسیون گازپروپان، پلی‌اتیلن و ترفتالات از پلمیر یزاسیون اتلین گلیکول و بنزوئیک اسید حاصل می‌شود.

شکل ظاهری

 





<   <<   16   17   18   19   20   >>   >